Usein kysyttyä

Paljonko Nepton maksaa? Miten se toimii?
Miten Nepton otetaan käyttöön?

Löydät täältä nopeasti vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Jos et löydä täältä vastausta, lähetä kysymyksesi asiakaspalveluumme täällä.

Kysymykset
Miten Nepton toimii?

Nepton on pilvipalvelu, joka toimii Internetin yli kaikissa päätelaitteissa, joissa on selain (tietokone, tabletti, älypuhelin).

Nepton ei vaadi niihin erillisiä ohjelmistoasennuksia.

Lisäksi Nepton on asennettavissa erillisiin päätelaitteisiin, kuten kirjauspäätteisiin tai kulunvalvontaan.

 

Nepton Easy, Pro vai Complete?

Asiakkaalle parhaiten sopiva Nepton ratkaisu valitaan, kun työajanhallinnalle asetetut tarpeet ja toiveet on ensin yhdessä asiakkaan kanssa selvitetty.

Lyhyesti eri ratkaisuista:

 

Nepton Easy

  • Perusratkaisu työajanseurantaan, hallintaan ja raportointiin
  • Soveltuu niin pienille kuin suurille yrityksille

 

Nepton Pro

  • Kuten Easy, mutta lisäksi sisältää työkalut palkanlaskennan automatisointiin
  • Mahdollistaa myös työn suunnittelun, kuten vuorosuunnittelun
  • Suosituin ratkaisuimme, sopii kaiken kokoisille yrityksille

 

Nepton Complete

  • Kuten Pro, mutta lisäksi sisältää HR-työkalut työntekijätietojen kokonaisvaltaiseen hallintaan
  • Sopii erityisen hyvin kaikille niille yrityksille, joilla ei ole käytössään erillisiä HR-työkaluja tai joiden nykyiset HR-työkalut vaativat päivittämistä.
Voiko Neptonin liittää yrityksen IT-järjestelmiin?

Kyllä voi.

Nepton perustuu avoimiin ja muokattaviin rajapintoihin.

Lisäksi siihen on toteutettu yli 30 valmista palvelurajapintaa (apia) yritysten eri IT-järjestelmiin.

Palvelussa on valmiit rajapinnat palkka-, henkilöstöhallinto-, sekä toiminnanohjausjärjestelmiin.

Neptonin kehitystyö on jatkuvaa — jos meillä ei ole olemassa olevaa rajapintaa yrityksenne käyttämään järjestelmään, voimme kehittää sen.

Mitä Nepton maksaa?

Neptonin hinta määräytyy asiakkaan tarpeiden sekä toiveiden sekä niitä vastaavan, yksilöidyn Nepton ratkaisun laajuuden ja käyttäjämäärän mukaan.

Mistä hinta koostuu?

Hinta muodostuu kahdesta osasta:

  1. Palvelun käyttöönotto
  2. Palvelumaksu

 

Palvelun käyttönotto tarkoittaa Nepton kokonaisratkaisun toimitusta avaimet käteen –mallilla.

Se sisältää mm. asiakkaan tarpeiden kartoituksen, Nepton ratkaisun määrittelyn, perustamisen, yksilöinnin ja asiakkaan koulutuksen. Palvelun käyttöönotto on kertalleen maksettava, ennalta sovittava summa.

Palvelumaksu on sovitun aikavälein maksettava kiinteä korvaus Nepton palvelun käytöstä. Palvelumaksuun vaikuttavat erityisesti palvelun laajuus ja sen loppukäyttäjien määrä. Se sisältää mm. ohjelmistomaksut ja -päivitykset, ylläpidon, asiakaspalvelun ja käyttäjätuen, tietoliikenneyhteydet ja palvelintilan sekä tietoturvan.

Hinnoitteluesimerkki

Hinnoitteluesimerkkinä on keskisuuri asiantuntijaorganisaatio.

He valitsivat Nepton Pro –ratkaisun, joka sisältää mm. mobiilikirjaukset ja palkkarajapinnat.

 

Tälle asiakkaalle yksilöidyn Nepton Pro -ratkaisun kokonaiskustannus oli:

  • Palvelun käyttönotto (kertamaksu) 10 000 eur
  • Palvelumaksu (jatkuva) 4 eur/kk/loppukäyttäjä

Hinnat ilmoitettu alv 0.

Onko käyttöönotto työläs projekti?

Ei ole.

Neptonin hankkiminen, käyttöönotto ja käyttäminen on helppoa.

Nepton–palvelu toimitetaan asiakkaillemme avaimet käteen –periaatteen mukaisesti.

Palvelun toimittamisen lisäksi vastaamme myös aina sen onnistuneesta käyttöönotosta ja käyttäjien koulutuksesta.

Mitä työvaiheita käyttöönotto sisältää?

Neptonin käyttönottoprojekti sisältää 5 työvaihetta.

  1. Aloitus
  2. Palvelun perustaminen
  3. Pilotointi
  4. Käyttöönotto
  5. Jatkuva tuki

 

Tutustu täällä case-esitykseen Nepton käyttöönottoprojektista.

Kuinka kauan projekti kestää?

Neptonin perusratkaisut ovat asiakkaillamme käytössä jo muutamien viikkojen jälkeen ensitapaamisestamme.

Vaativien ja räätälöitävien kokonaisratkaisuiden toimitusprosessista ja sen aikataulusta sovimme yhdessä asiakkaan kanssa. Vaativimpien kokonaisratkaisuiden toimitusaika on yleensä muutamia kuukausia.

Onko Nepton turvallinen?

On.

Nepton Oy on suomalainen yritys, joka noudattaa tarkasti ja tunnollisesti Suomen ja EU:n turvallisuus- ja tietosuojalainsäädäntöä.

 

Onko Neptonissa käyttökatkoksia?

Hyvin harvoin.

Palvelun huoltokatkojen ulkopuolinen saatavuustavoite on vähintään 99.8 %. Ennalta ilmoitetut huoltokatkot suoritetaan yöaikaan klo 03-06 välillä.

Mitkä ovat turvallisuuskäytännöt?

Neptonissa on käytössä vakioidut turvallisuuskäytännöt, joita kehitetään ja seurataan aktiivisesti.

 

Yleisiä turvallisuuskäytäntöjämme ovat mm:

  • Koko henkilökuntamme on allekirjoittanut salassapitosopimuksen
  • Loppuasiakkaidemme tietoja käsitteleville on lisäksi tehty poliisin turvallisuusselvitys
  • Palvelussa olevia asiakkaan tietoja käsitellään ja varastoidaan ainoastaan Suomessa tai toisessa EU-maassa sijaitsevissa palvelinkeskuksissa
  • Palvelun viestinvälityksestä vastaa aina Suomessa tai toisessa EU- maassa toimiva operaattori
  • Palvelusta otetaan varmuuskopiot päivittäin
  • Palvelu on suojattu haittaohjelmilta ja tunkeutumisilta runkoverkko-, palvelinkeskus-, verkko-, käyttöjärjestelmä- sekä sovellustasolla

 

Jos haluat tietää Neptonin turvallisuudesta lisää, ota meihin yhteyttä, niin lähetämme sinulle Nepton Palvelukuvauksen.

Mitä asiakaspalvelu sisältää?

Neptonin asiakaspalvelu vastaa kokonaisvaltaisesti ratkaisun käytön tuesta. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä verkosta, puhelimitse tai sähköpostitse.

 

Asiakaspalvelu sisältää mm.

  • Pääkäyttäjätuen ja käytön opastamisen
  • Mahdollisten ongelmatilanteiden ratkaisemisen
  • Pienimuotoiset ratkaisun muutos- ja muokkaustyöt
  • Automaattiset ohjelmistopäivitykset
  • Säännöllisen asiakastiedottamisen

 

Sekä kaiken avun ja opastamisen, jonka avulla asiakas saa parhaan mahdollisen hyödyn Nepton ratkaisustaan sekä positiivisen asiakas- ja palvelukokemuksen.

Maksaako asiakaspalvelu?

Ei maksa.

Asiakaspalvelu sisältyy palvelumaksuun.

Millä kielillä asiakaspalvelussa autetaan?

Asiakaspalvelu sijaitsee yhtiön pääkonttorissa Espoossa ja asiakaspalvelusta vastaavat äidinkielenään suomea puhuvat palvelupäälliköt.

Suomen lisäksi asiakaspalvelua annetaan englanniksi, ruotsiksi sekä saksaksi.

Mikä on Neptonin historia?

“Video kertoo paremmin kuin tuhat sanaa”

Katso tarinamme täältä.

Onko Nepton vakavarainen yritys?

On.

Nepton Oy on kasvava ja kannattava, suomalainen kasvuyritys. Yrityksen rahoituspohja on vahva ja vakaa.

Ja kaikkein tärkein asia; Neptonin asiakasvaihtuvuus on käytännössä “nolla”.

Tyytyväiset asiakkaat mahdollistavat Neptonin menestymisen ja kehittymisen myös tulevaisuudessa.

Kuka omistaa Neptonin?

Nepton on henkilöstönsä 100% omistama suomalainen yritys.

Yrityksen pääomistajia ovat sen perustaneet veljekset Jukka ja Vesa Kivistö, jotka myös työskentelevät täysipäiväisesti yrityksen johdossa sekä asiakastyössä.