Neptonin asiakaspalvelussa asiakkaat tunnetaan

Kun uusi asiakas ottaa Neptonin työajanhallinnan ratkaisun käyttöön, siirtyy pallo projektipäällikkön toteuttaman käyttöönottoprojektin jälkeen asiakaspalvelutiimille.

Neptonin asiakaspalvelutiimissä palvelun käyttäjiä auttaa tällä hetkellä kolme asiantuntijaa – Mirka, Ville ja Yrjö – joiden intohimona on löytää asiakkaille parhaat mahdolliset ratkaisut heidän yksilöllisiin tarpeisiin. Tiimiä vahvistaa palvelujohtaja Kiti, joka toimii tiimin sekä asiakkaiden tukena ja apuna. Neptonin asiakasmäärä on voimakkaassa kasvussa ja lisäkäsiparin rekrytointi asiakaspalvelutiimiin on parhaillaan käynnissä.

 

Edessä Mirka ja Yrjö, takana Ville ja Kiti.

 

Asiakaspalvelun asiantuntijoilla on vankka kokemus taloushallinnosta, asiakaspalvelusta ja IT-alalta. Tiimissä hyödynnetään henkilökunnan erikoisosaamisia – yksi osaa rakentaa päteviä SQL-lausekkeita ja toinen on taas elementissään, kun pääsee asiakkaan luokse pääkäyttäjäkoulutusta vetämään. Jokainen oppii joka päivä lisää ja ottaa asiakkaiden mielenkiintoiset kysymykset hihat käärien vastaan.

 

 

 

 

Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse ja sähköpostitse. Tiimillä on sekä sisäiset, että ulkoiset vasteaikatavoitteet, joiden toteutumisesta tiimi huolehtii yhdessä palvelujohtajan kanssa. Huolellisesti suunnitellut prosessit takaavat, että vasteajat toteutuvat ja asiakkaat saavat vastauksen ja tarvitsemansa avun sovitussa aikataulussa.

Neptonin asiakkaat toimivat laajasti eri aloilla ja edustavat kukin omanlaistaan organisaatiota joten on tärkeää, että asiantuntijat tuntevat asiakkaat, heidän toimialansa sekä organisaation. Päivät asiakaspalvelussa ovat vaihtelevia ja eteen saattaa tulla hyvinkin erilaisia tilanteita.

 

Yleisimmät asiakaspalvelun kohtaamat kysymykset liittyvät työajan laskentaan ja sen tulkintaan. Miksi ylityökertymää kertyy sen verran, kun kertyy? Henkilön laskenta muuttuu tiettynä ajankohtana, miten tulee toimia? Paljon nousee myös keskustelua liittyen asiakkaan tiettyyn tarpeeseen. Asiakas haluaisi muuttaa toimintatapaa tai laskentamallia, miten tulisi toimia? Erilaisia kysymyksiä vastaanotetaan muutamia kymmeniä päivittäin. Asiakaspalvelu neuvoo, antaa hyviä vinkkejä ja kertoo opittuja parhaita käytäntöjä asiakkaiden tarpeiden ratkaisuun.

Asiakaspalvelu tekee tiivistä yhteistyötä Neptonin muiden tiimien kanssa. Järjestelmäkehitys on tukena, kun ratkotaan teknisiä tilanteita. Kun projektipäälliköillä on meneillään uusien asiakkaiden käyttöönottoprojekteja, on asiakaspalvelu usein näissä mukana. Asiakaspalvelu toimii koko talon apuna ja tukena erilaisissa tilanteissa. Neptonilla yhteen hiileen puhaltaminen asiakkaiden auttamiseksi ja palvelukokonaisuuden tekeminen asiakkaalle vaivattomaksi on koko liiketoiminnan kärki.

Neptonin asiakaspalvelu palvelee arkisin 08-16. Tiimin tavoittaa sähköpostitse asiakaspalvelu@nepton.fi tai soittamalla 09 4177 0700.

 

Lisää lukemista

Nepton Akatemia -koulutusaamu kokosi pääkäyttäjät ja asiantuntijat Dipoliin

Torstaina 23.10.2025 järjestetty Nepton Akatemia -koulutusaamu toi yhteen Neptonin pääkäyttäjiä ja asiantuntijoita inspiroivan oppimisen äärelle Espoon Dipolissa.

Azets ja Nepton yhdistävät voimansa – kokonaisvaltainen ratkaisu työajanhallintaan ja HR-prosesseihin

Talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava Azets ja työajanhallinnan ohjelmistoa kehittävä Nepton ovat aloittaneet yhteistyön.

Webinaari: Tiedolla johtaminen Neptonin raportointipalveluiden avulla

Katso webinaaritallenne siitä, miten Neptonin raportointipalvelut tukevat päätöksentekoa ja auttavat johtamaan tiedolla mahdollisimman tehokkaasti.

Webinaari: Nepton News lokakuu 2025

Katso lokakuun Nepton News -webinaarin tallenne, jossa kävimme tuttuun tapaan läpi ajankohtaiset uutiset sekä viimeisimmän julkaisuversion sisällön.