Luottamus lisää työyhteisön tuottavuutta

Jokaisen työyhteisön tulisi pyrkiä luottamuksen lisäämiseen henkilöstön ja työnantajapuolen välillä. Toimivassa työyhteisössä luottamus on kaksisuuntaista; työnantaja luottaa henkilöstöön ja vastavuoroisesti henkilöstö luottaa työnantajaan.

Luottamusta voidaan parantaa monin eri keinoin. Reilut ja oikeudenmukaiset pelisäännöt luovat eväät luottamuksen rakentamiselle. Läpinäkyvyys on kaiken perusta.

Luottamus tarkoittaa työntekijän kannalta sitä, että työpaikan arjessa on mahdollisuus vaikuttaa omaan työhön ja työn tekemisen tapoihin. Motivoitunut työntekijä toimii koko työyhteisön yhteisen päämäärän eteen.

Yhtenä yksinkertaisena toimena voi olla esimerkiksi työajanseurannan helpottaminen ja vastuuttaminen työntekijälle. Mielekkäät työvälineet ja palvelut säästävät aikaa työajanhallinnan prosesseissa.

Nepton Oy tarjoaa digitaalisia työajanseurannan ja työvuorosuunnittelun ratkaisuja suomalaisille yrityksille. Yritys auttaa tekemään työstä tuottavampaa ja sen johtamisesta helpompaa.

Mikko Niemi
Avainasiakaspäällikkö