Koronavuosi 2020 tulee jättämään pysyviä jälkiä myös työn tekemisen kulttuuriin. Koska etätyön määrä on moninkertaistunut, ovat oikeat työkalut ja ajantasaisella tiedolla johtaminen entistäkin tarpeellisempia yrityksissä.
Monella tapaa poikkeuksellinen ja historiallinen vuosi 2020 tulee jättämään pysyviä jälkiä myös työn tekemisen kulttuuriin. Koronaviruksen aiheuttaman pakkotilanteen edessä Suomessa aloitettiin uusien etätyötapojen opettelu. Myös meillä omia kehityshankkeita siirrettiin keväältä syksyyn ja keskityimme auttamaan nykyisiä asiakkaitamme etätöihin siirtymisessä.
Etätyön määrä on moninkertaistunut
Olemme maaliskuusta alkaen tutkineet etätyön määrää asiakasyrityksissämme ja korkeimmillaan etätyötä on tehty noin seitsenkertainen määrä normaaliin verrattuna. Asiakkaamme hyödynsivät Neptonia uudella tavalla etätöiden seuraamisessa ja henkilökohtaisen neuvonnan lisäksi järjestimme aiheesta myös webinaareja. Muutenkin webinaarit ovat tulleet jäädääkseen myös meidän toimintaamme – esimerkiksi työhyvinvoinnista etätöissä kertova esitys sai paljon kiitosta hyödyllisyydestään.
Yrityksiä kiinnostavat nyt erilaiset digitaaliset työkalut ja palvelut. Myös meidän asiakkaamme osaavat toivoa laajaa kyvykkyyttä etätöiden johtamisessa sekä työaikalain tuomien mahdollisuuksien hallinnassa. Oikeat työkalut sekä ajantasaisella tiedolla johtaminen lisäävät joustavuutta ja työn tuottavuutta.
Nepton kasvaa ja kehittyy
Maailmantilanteesta huolimatta olemme Neptonilla saavuttaneet monia positiivisia asioita. Vahvan, mutta hallitun kasvun ansiosta pystymme tuottamaan aitoa lisäarvoa ja kehittämään toimintaamme jatkuvasti. Onnistuimme rekrytoimaan neljä uutta ammattilaista ohjelmistokehitykseen, projektien johtamiseen sekä asiakaspalveluun.
Innostunut ja innovatiivinen henkilöstömme onkin suurin syy siihen, että olemme vahvistaneet asemaamme Suomen suosituimpana työajanseurantana. Kesällä tehdyn asiakaskyselyn perusteella yli 80 % voisi suositella Nepton työajanseurantaa kollegoilleen tai tuttavilleen – ja itse asiassa noin puolet kertoi niin tehneensäkin viimeisen vuoden aikana! Eli iso kiitos kaikille suosittelijoillemme.
Tänä vuonna olemme muun muassa avanneet sähköisen tukipalvelun asiakkaillemme, uudistaneet matka- ja kululaskujen käsittelyn toiminnallisuuden, sekä tehneet pienemmillekin yrityksille sopivan vakioidun version työajanseurannasta. Ensi vuonna uudistamme poissaolojen hallinnan sekä tuomme uusia ominaisuuksia mobiililaitteille.
Me lähdemme ensi vuoteen luottavaisin ja iloisin mielin – toivottavasti sinäkin! Kiitos kuluneesta vuodesta,
terveisin Jukka
Jukka Kivistö
toimitusjohtaja, perustaja
Nepton Oy
Oletko vielä tutustunut Nepton tukipalveluun? Siirry palveluun tästä >>