Miten uusi työajanseuranta otetaan käyttöön?

Kategoriat:
Näkökulma / Uutiset / Yleinen

Työajanhallinnan ratkaisu otetaan käyttöön ja muokataan yrityksesi tarpeisiin selkeän prosessin avulla. Aloituspalaverissa palveluntarjoajan ja asiakasyrityksen projektitiimit käyvät läpi käyttöönoton vaiheet ja projektin vastuunjaon. Samalla määritellään palvelukokonaisuus sekä tavoiteaikataulu.

SUUNNITTELU
Suunnitteluvaiheessa kuvataan asiakkaan käyttötavat kattavasti niin työaikaryhmien kuin liittyminen osalta. Tässä vaiheessa suunnitellaan myös viestintää ja varsinaista käyttöönottoa.

TOTEUTUS
Toteutusvaiheessa perustetaan asiakkaan oma käyttöympäristö ja tehdään mm. työajan tulkintojen parametroinnit, liittymien määritykset sekä henkilö- ja organisaatiorakenteet.

TESTAUS
Toteutusvaiheen jälkeen asiakas tarkistaa parametroinnin ja liittymissä siirtyvän tiedon oikeellisuuden hyväksyntätestauksella. Testausvaiheen lopuksi palvelun toteutus hyväksytään.

KOULUTUS
Pääkäyttäjäkoulutuksella varmistetaan, että yrityksessä on yksi tai useampi henkilö, joka tuntee työajanhallinnan palvelun käytön sekä asiakasyrityksen käyttötavat kuin omat taskunsa.

KUMPPANUUS
Nyt alkaa se tärkein ja hedelmällisin vaihe, eli jatkuva kumppanuus. Edistyksellistä palvelua kehitetään jatkuvasti vastaamaan niin yritysten muuttuviin tarpeisiin kuin työaikalain ja muiden ulkoisten haasteiden vaatimuksiin.


Millainen on hyvä työajanhallinnan kumppani?

ASIAKASPALVELU
Usean hengen asiakaspalvelutiimi pitää huolen siitä, että koulutetut pääkäyttäjät saavat välittömästi asiantuntevaa palvelua mahdollisissa ongelmatilanteissa. Asiakaspalvelu vastaa myös tukisivustosta sekä uusien ominaisuuksien esittelystä.

TUOTEKEHITYS
Huippuluokan pilvipalvelun takana pitää olla huippuluokan ”devitiimi”. Ohjelmoinnin ja käyttöliittymäsuunnittelun ammattilaisten roadmapilla on jatkuvasti uusia asiakkaiden tarpeisiin vastaavia kehityshankkeita.

PROJEKTITIIMI
Tutut ja yrityksen tarpeet hyvin tuntevat projektipäälliköt pitävät jatkokoulutuksia pääkäyttäjille ja heidän sijaisilleen sekä ovat aina valmiina auttamaan uusissa määrittelyissä ja palvelun muokkaamisessa.

MYYNTI JA MARKKINOINTI
Asiakkuuksista vastaavat henkilöt auttavat arvioimaan tarvetta mahdollisille lisäominaisuuksille. Myynti- ja markkinointitiimi julkaisee myös erilaisia asiantuntija-artikkeleita sekä järjestää mielenkiintoisia webinaareja ja verkkotapahtumia.


”Integraatio säästää henkilöstöhallinnon aikaa ja isossa kuvassa se mahdollistaa myös tiedolla johtamisen.” – Jarkko Sanisalo, henkilöstöpäällikkö, Kuntien Tiera Oy

”Yrittäjän näkökulmasta on tärkeää, että saamme Neptonilta HR-asiantuntijuutta ja ymmärrystä työaikalain vaatimuksista.” – Teija Sääksmäki, myyntijohtaja, E.Ahström

”Nepton on ainoa järjestelmä, joka pystyy tuottamaan kaiken sen mitä tarvitsemme työsuhteiden sekä työaikojen hallinnassa.” – Katja Masalin, henkilöstöpäällikkö, Rainmaker


Kannettava, tabletti, ja mobiili työajanseuranta

Nepton on Suomen suosituin työajanhallinnan ratkaisu – meillä on jo yli 100 000 käyttäjää 650 asiakasyrityksessä. Jos haluat kuulla lisää, ota yhteyttä suoraan asiantuntijoihimme 09 4177 0777 tai myynti@nepton.fi tai varaa 15 minuutin etäesittely.


Tutustu Suomen suosituimpaan työajanseurantaan